Swish – ta betalt enklare

Med Swish för handel kan du erbjuda dina kunder ett enkelt betalsätt som fungerar
både i webbutik och app. Tjänsten innehåller en koppling till Swish API som ger dig
möjlighet att skicka en betalningsbegäran till betalarens Swish-app, få direkt bekräftelse
på godkänd betalning, samt möjlighet att göra återbetalning på hela eller delar av
en Swish-betalning vid retur eller reklamationer.

Så här fungerar Swish betalning

1. Kunden väljer Swish som betalsätt.
2. Från din webbutik eller app skickas en betalningsbegäran till din kunds Swish-app.
3. I Swish-appen visas namnet på ditt företag tillsammans med beloppet som ska
betalas.
4. Kunden godkänner och signerar betalningen och får en bekräftelse.
5. Du får en kvittens och pengarna sätts direkt in på ditt konto.

Enkelt och smidigt både för dig och din kund!

Läs mer på: https://www.getswish.se/

Kundreferenser

Hifi & Musik Läs om projektet

Hifi & Musik

BAKGRUND

Hifi & Musik är en månadstidning med anor! Den startades redan hösten 1970, då med namnet Stereo Hi-Fi och vi firade med andra ord 40-årsjubileum 2010. Inriktningen har varierat en del genom alla dessa år, men kärnan har alltid bestått av just hifi och musik. Vi ger ut 10 utgåvor per år av tidningen, varav två är dubbelnummer. 1994 startade vi systertidningen HemmaBio som behandlar bild, multikanalsljud och film.

UPPDRAG

WebbPartners uppdrag var att nyttja alla de digitala lösningar som finns till hands när det gäller att ta en papperstidning till nätet. Vi har bland annat skapat en lösning för digitala köp och prenumerationshantering, man kan också köpa tester för olika produkter. Som betallösning har vi använt oss av Swish för handel, något som lämpar sig ypperligt för så kallade microköp. WebbPartner har som mål att skapa en modern och tidsenlig lösning som kan användas av lite mindre förslag. Fördelen med att jobba digitalt även med ”gamla nummer” är att man får en bra synlighet på Google och kan bli hittad av presumtiva kunder.

Hemmabiotidningen Läs om projektet

Hemmabiotidningen

BAKGRUND

Hemmabiotidningen som kom ut med sitt första nummer redan 1995 är en tidning där man både kan läsa om olika tester och recensioner som hör allt med hemmabio till. Initialt kom tidningen ut i pappersform men har även på senare år blivit digital och finns nu både som papperstidning och i en digital upplaga.

UPPDRAG

WebbPartners uppdrag var att nyttja alla de digitala lösningar som finns till hands när det gäller att ta en papperstidning till nätet. Vi har bland annat skapat en lösning för digitala köp och prenumerationshantering, man kan också köpa tester för olika produkter. Som betallösning har vi använt oss av Swish för handel, något som lämpar sig ypperligt för så kallade microköp. WebbPartner har som mål att skapa en modern och tidsenlig lösning som kan användas av lite mindre förslag. Fördelen med att jobba digitalt även med ”gamla nummer” är att man får en bra synlighet på Google och kan bli hittad av presumtiva kunder.

I en värld med stort digitalt utbud är en seriös aktör som funnits med i många år en garant för kvalité och trygghet.

Tolé Vertyg Läs om projektet

Tolé Vertyg

WebbPartner har gjort och skapat Kopplingen mellan vårt affärssystem VISMA 2000 och WebbEdit. Detta gör att vi har möjlighet att på ett enkelt och smidigt sätt erbjuda försäljning av våra produkter på vår hemsida. Kunderna kan betala direkt på hemsidan med bland annat Swish för handel, dessutom kommer beställningarna direkt in i vårt VISMA. Tack vare att WebbPartner varit mycket lyhörda för våra behov och önskemål har vi fått en lösning som känns mycket bra för oss och som vi dessutom har möjlighet att växa med. - Eva Ohlsson, Tolé Vertyg AB

BAKGRUND

Tole Verktyg AB startades redan 1943, sedan några år har man också bedrivit e-handel där man sålt främst verktyg för trä- och skogsindustrin. Den tidigare e-handeln var i behov av en uppgradering då den dels hade flera år på nacken och då den även hade integration via fler parter.

UPPDRAG

Vårt uppdrag var att skapa en modern och effektiv e-handel, detta samtidigt som vi uppgraderade den grafiska profilen och logotypen. Då vi integrerar direkt mot Visma kapade vi både kostnader och hantering. Nu slussas artikel- och kunddata direkt mellan Visma och webbshopen. Beställningar skickas över som fil direkt till Visma och man kan där plocka upp och färdigställa beställningen. För snabb betalning använder vi Swish för handel, denna lösning möjliggör att man får betalt direkt och kan snarast skicka iväg beställningen till kund.

Vapentidningen Läs om projektet

Vapentidningen

BAKGRUND

Vapentidningen är till för dem som älskar jakt och skytte. Med medarbetare som vurmar för samma intresse har Vapentidningen varit en populär tidskrift i många år. Vapentidningen gör grundliga tester av vapen, optik och ammunition och allt annat som har med jakt och skytte att göra.

UPPDRAG

Vårt uppdrag var att utveckla hemsidan och tidningen digitalt. Till mångas glädje kan man nu både köpa och läsa gamla nummer direkt på hemsidan. Förutom att prenumerera digitalt kan man också köpa olika tester, något som kan vara till stor fördel om man antingen skall köpa nytt eller begagnat.

Redo att ta nästa steg på webben? Låt oss göra det tillsammans.

CARL-ANTON JOHANSSON
Telefon: 070 563 12 04
carl.anton@webbpartner.se

+ =

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår